tisdag 19 februari 2008

Bull bak

Hallo
Idag har vi haft besök av lövberga, trevligt som vanligt. När dom hade åkt satte jag och barnen igång och bakade bullar. Vi bakade av en liter så nu finns de go fika hos oss mums.........
Egentligen är man nog en duktig mamma som har barnen hemma (inga dagis barn) menar jag.
Dom måste bli väldigt trygg och sen är jag en sån som hittar på mycke för mina barn (tänker på mej själv sist). Snart är dom så stor så då hinner man fara ut och träna och så, men jag försöker njuta av varje dag med mina barn förstår inte hur man kan tycka att de är bra och ha dom på dagis hela veckor. Jobbar man så måste dom de förstår jag med! Men jag tror att fler har möjligheten och ha sina barn mer om man bara vill! eller hur? Vi åker mycke pulka, skidor, skridskor, skoter oj jag kommer inte på mer. Jo sen har jag en gympa grupp för små barn som jag har ordnat bara för att jag tycker de är så viktig att dom får lära sej grund motoriken.
Tror faktiskt att mina barn är med på mer än många som bor i ström och dom som har alla möjligheter vi har ju åndå 25 min bilväg. Nä nu ska jag sluta svamla!
Men ni kom ihåg att barnen är små en gång och den tiden kommer aldrig tillbaka! när dom väl har börjat skolan så får man inte ha dom hemma när man vill. Skapa tryggheten med era barn medans ni kan de är inte dagis/skolan uppgift de är ERAN (självklart ska skolan också skapa trygghet) .
SOV GOTT
KRAM

2 kommentarer:

Grindelunda sa...

Du svamlar inte...så det så.
Må så gott!
Förresten...är det Ok om jag länkar till dig?

Kram Gilla

Grindelunda sa...

Toppen! Nu finns du på min lista.
Suss gott!
Kramelikram